Travian Answers

Začnime s otázkou

Hľadaj odpovede na otázky

Na nájdenie odpovede si vyber kategóriu a potom podkategóriu pokiaľ sa ti odpoveď nezjaví. V prípade, že nevieš nájsť odpoveď na tvoju otázku, na konci budeš mať možnosť nás kontaktovať.

Mám otázku o...

Teraz sa pozrime na detaily:

Hľadaj pomocou mapy stránok

Uprednostnuješ hladanie pomocou mapy stránok? Nie je problém, môžeš použiť Answers navigácia mapy stránok na nájdenie svojej odpovede.

Aké predmety existujú?

Výbava

Spotrebný materiál

 

Výbava

Veci do pravej ruky

Rimania

Krátky meč Legionára Meč Legionára Dlhý meč legionára
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +3 útok a +3 obrana pre každého Legionára +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +4 útok a +4 obrana pre každého Legionára +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +5 útok a +5 obrana pre každého Legionára
Krátky meč Pretoriána Meč Pretoriána Dlhý meč Pretoriána
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +3 útok a +3 obrana pre každého Pretoriána +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +4 útok a +4 obrana pre každého Pretoriána +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +5 útok a +5 obrana pre každého Pretoriána
Krátky meč Imperiána Meč Imperiána Dlhý meč Imperiána
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +3 útok a +3 obrana pre každého Imperiána +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +4 útok a +4 obrana pre každého Imperiána +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +5 útok a +5 obrana pre každého Imperiána
Krátky meč Imperatorisa Meč Imperatorisa Dlhý meč Imperatorisa
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +9 útok a +9 obrana pre každého Equites Imperatoris +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +12 útok a +12 obrana pre každého Equites Imperatoris +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +15 útok a +15 obrana pre každého Equites Imperatoris
Ľahká kopija Caesarisa Kopija Caesarisa Dlhá kopija Caesarisa
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +12 útok a +12 obrana pre každého Equites Caesaris +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +16 útok a +16 obrana pre každého Equites Caesaris +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +20 útok a +20 obrana pre každého Equites Caesaris

Prava_ruka_rimania

Galovia

Oštep Falanxa Kopija Falanxa Prierazná kopija Falanxa
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +3 útok a +3 obrana pre každého Falanxa +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +4 útok a +4 obrana pre každého Falanxa +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +5 útok a +5 obrana pre každého Falanxa
Krátky meč Šermiara Meč Šermiara Dlhý meč Šermiara
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +3 útok a +3 obrana pre každého Šermiara +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +4 útok a +4 obrana pre každého Šermiara +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +5 útok a +5 obrana pre každého Šermiara
Krátky luk Theutatesa Luk Theutatesa Dlhý luk Theutatesa
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +6 útok a +6 obrana pre každého Theutates Bleska +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +8 útok a +8 obrana pre každého Theutates Bleska +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +10 útok a +10 obrana pre každého Theutates Bleska
Drobná palica Druida Kúzelná palica Druida Bojová palica Druida
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +6 útok a +6 obrana pre každého Druid Jazdca +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +8 útok a +8 obrana pre každého Druid Jazdca +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +10 útok a +10 obrana pre každého Druid Jazdca
Ľahký oštep Haeduana Oštep Haeduana Ťažký Oštep Haeduana
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +9 útok a +9 obrana pre každého Haeduana +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +12 útok a +12 obrana pre každého Haeduana +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +15 útok a +15 obrana pre každého Haeduana

Prava_ruka_galovia

Germáni

Palcát Pálkara Kyj Pálkara Budzogáň Pálkara
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +3 útok a +3 obrana pre každého Pálkara +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +4 útok a +4 obrana pre každého Pálkara +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +5 útok a +5 obrana pre každého Pálkara
Palica Kopijníka Oštep Kopijníka Kopija Kopijníka
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +3 útok a +3 obrana pre každého Oštepára +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +4 útok a +4 obrana pre každého Oštepára +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +5 útok a +5 obrana pre každého Oštepára
Porisko Sekerníka Sekera Sekerníka Bojová sekera Sekerníka
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +3 útok a +3 obrana pre každého Sekerníka +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +4 útok a +4 obrana pre každého Sekerníka +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +5 útok a +5 obrana pre každého Sekerníka
Ľahké kladivo Rytiera Kladivo Rytiera Ťažké kladivo Rytiera
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +6 útok a +6 obrana pre každého Rytiera +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +8 útok a +8 obrana pre každého Rytiera +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +10 útok a +10 obrana pre každého Rytiera
Krátky meč Teuton Jazdca Meč Teuton Jazdca Dlhý meč Teuton Jazdca
+500 Bojová sila pre Hrdinu; +9 útok a +9 obrana pre každého Teuton Jazdca +1000 Bojová sila pre Hrdinu; +12 útok a +12 obrana pre každého Teuton Jazdca +1500 Bojová sila pre Hrdinu; +15 útok a +15 obrana pre každého Teuton Jazdca

Prava_ruka_germani

Veci do ľavej ruky

Štíty

Malý Štít Štít Veľký Štít
+500 Bojovej sily pre Hrdinu +1000 Bojovej sily pre Hrdinu +1500 Bojovej sily pre Hrdinu

Lava_ruka_stit

Rohy a vrecia

Malý lesný roh Natarov Lesný roh Natarov  Veľký lesný roh Natarov
+20% Bojovej sily proti Natarom +25% Bojovej sily proti Natarom +30% Bojovej sily proti Natarom
Vrecko Zlodejov Taška Zlodejov Vrece Zlodejov
+10% lúpežný bonus +15% lúpežný bonus +20% lúpežný bonus


Lava_ruka_roh


Ostatné

 

Malá mapa Mapa Veľká mapa
30% rýchlejsí návrat 40% rýchlejsí návrat 50% rýchlejsí návrat
Malá zástava Zástava Veľká zástava
30% rýchlejsie jednotky medzi vlastnými dedinami 40% rýchlejsie jednotky medzi vlastnými dedinami 50% rýchlejsie jednotky medzi vlastnými dedinami
Malá štandarda Štandarda Veľká štandarda
15% rýchlejsí pohyb jednotiek medzi členmi aliancie 20% rýchlejsí pohyb jednotiek medzi členmi aliancie 25% rýchlejsí pohyb jednotiek medzi členmi aliancie

Lava_ruka_ostatne

Helmy

 

Helma Gladiátora Helma Tribuna Helma Konzula
+100 Kultúrnych bodov za deň +400 Kultúrnych bodov za deň +800 Kultúrnych bodov za deň
Helma Jazdca Helma Jazdy Helma ťažkej Jazdy
Čas trénovania v Stajniach znížený o 10 % Čas trénovania v Stajniach znížený o 15 % Čas trénovania v Stajniach znížený o 20 %
Helma Uvedomenia Helma Osvietenia Helma Múdrosti
+ 15 % viac skúseností + 20 % viac skúseností + 25 % viac skúseností
Helma Žoldniera Helma Bojovníka Helma Archona
Čas trénovania v Kasárnach znížený o 10 % Čas trénovania v Kasárnach znížený o 15 % Čas trénovania v Kasárnach znížený o 20 %
Helma Regenerácie Helma zdravia Helma uzdravovania
+10 života za deň +15 života za deň +20 života za deň

Helmy

Brnenia

 

Brnenie Regenerácie Brnenie Zdravia Brnenie Uzdravovania
+20 života za deň +30 života za deň  +40 života za deň
Ľahký pancier Pancier Ťažký pancier
+ 500 Bojovej sily pre Hrdinu + 1000 Bojovej sily pre Hrdinu + 1500 Bojovej sily pre Hrdinu
Ľahké šupinové brnenie Šupinové brnenie Ťažké šupinové brnenie
Zranenia znížené o 4 +10 života za deň Zranenia znížené o 6 +15 života za deň Zranenia znížené o 8 +20 života za deň
Ľahké plátkové brnenie Plátkové brnenie Ťažké plátkové brnenie
Zranenia znížené o 3 +250 Bojovej sily pre Hrdinu Zranenia znížené o 4 +500 Bojovej sily pre Hrdinu Zranenia znížené o 5 +750 Bojovej sily pre Hrdinu

Brnenia

Topánky a kone

 

Topánky Regenerácie Topánky zdravia Topánky Uzdravovania
+10 života za deň +15 života za deň +20 života za deň
Topánky Žoldniera Topánky Vojaka Topánky Archona
+25 % zvýšená rýchlosť armády na ciele vzdialene viac ako 20 polí +50 % zvýšená rýchlosť armády na ciele vzdialene viac ako 20 polí +75 % zvýšená rýchlosť armády na ciele vzdialene viac ako 20 polí
Malé Ostrohy Ostrohy Ostré ostrohy
+3 polia za hodinu pre Hrdinu s koňom +4 polia za hodinu pre Hrdinu s koňom +5 polia za hodinu pre Hrdinu s koňom
Mrcina Čistokrvný kôň Bojový kôň
Rýchlosť Hrdinu zvýšená o 14 polí za hodinu Rýchlosť Hrdinu zvýšená o 17 polí za hodinu Rýchlosť Hrdinu zvýšená o 20 polí za hodinu

Topanky_kone

- Zvýšenie rýchlosti vplyvom koňa platí len pre hrdinu, nie pre doprovodné jednotky

- Galovia: +5 polí za hodinu na normálnom servri  (+10 polí za hodinu na 3x speed servri) ak má hrdina koňa

Spotrebný materiál

 

Masť 
 Regeneruje okamžite zdravie vášho Hrdinu. Počet určuje koľko zdravia sa obnoví  (max 100 %)
Zvitok
Okamžite pridá skúsenosti tvojmu Hrdinovy (10 skúsenosti za 1 zvitok)
Vedro
Okamžite oziví tvojho Hrdinu. Vedro sa nedá použiť ak je hrdina ešte živý. Vedro po pužití zmizne.
Tabuľa zákona
Zvyšuje okamžite lojalitu v domácej dedine hrdinu o 1% do max. 125%.
Kniha Múdrosti
Resetuje všetky atribúty Hrdinu aby si ich mohol zadeliť znova. Kniha Múdrosti po použití zmizne.
Umelecké dielo
Použitím tohoto predmetu získaš toľko Kultúrnych bodov, koľko produkujú všetky tvoje dediny naraz + 40. No nie viac, ako 5000. Predmet po použití zmizne.
Malé bandáže
Malé bandáže dokážu vyliečiť až 25 % zabitých jednotiek. Môže byť však vyliečených iba toľko jednotiek, koľko je malých bandáží. Liečenie prebieha počas spiatočnej cesty do východzej dediny, minimálne však 24 hodin. To znamená, že potrebuješ 50 malých bandáží na vyliečenie 25 % jednotiek z 200, čiže 50 jednotiek.
Bandáže
Bandáže dokážu vyliečiť až 33 % zabitých jednotiek. Môže byť však vyliečených iba toľko jednotiek, koľko je bandáží. Liečenie prebieha počas spiatočnej cesty do východzej dediny, minimálne však 24 hodin. To znamená, že potrebuješ 99 bandáží na vyliečenie 33 % jednotiek z 330, čiže 99 jednotiek.
Klietka
Slúži na odchytenie zvierat z Oáz a dopravenie do dediny na jej obranu. Zvieratá nemajú žiadnu spotrebu obilia.

Spotrebny_material

  • Malá bandáž
    POZNÁMKA: Toto znamená napríklad, že potrebuješ 50 malých bandáží na oživenie 25% z 200 stratených vojakov.
    V prípade, že máš menej bandáží ako vojakov čo sa dajú obnoviť, obnoví sa rovnaké percento z každého typu jednotnotky. Ak nejaké bandáže ostanú, obnovuje sa postupne z ľava do prava (od najslabšej po najsilnejšiu).
    Vyjadrené v číslach: ak zaútočís so 100 pálkarmi a so 100 sekerníkmi a stratíš 60 z oboch, mohol by si obnoviť dokopy 30 vojakov (15 z každého typu). V prípade že máš 20 bandáží, obnoví sa 10 z každého druhu jednotky. V tom istom prípade by sa pri počte bandáží 21 obnovilo 11 pálkarov a 10 sekerníkov.
    V prípade, že tvoj hrdina bude mať 20 bandáží a zaútočí so 100 šermiarmi / 100 bleskami a straty budú 40 šermiarov a 20 bleskov, budeš schopný obnoviť 10 šermiarov (25% zo strát šermiarov) a 5 bleskov (25% zo strát bleskov) . Samozrejme v tomto prípade by ti ostalo 5 bandáží nepoužitých.

  • Bandáž
    POZNÁMKA: Toto znamená napríklad, že potrebuješ 99 bandáží na oživenie 33% z 300 vojakov.
     V prípade, že máš menej bandáží ako vojakov čo sa dajú obnoviť, obnoví sa rovnaké percento z každého typu jednotnotky. Ak nejaké bandáže ostanú, obnovuje sa postupne z ľava do prava (od najslabšej po najsilnejšiu).
    Vyjadrené v číslach: ak zaútočís so 100 pálkarmi a so 100 sekerníkmi a stratíš 60 z oboch, mohol by si obnoviť dokopy 40 vojakov (20 z každého typu). V prípade že máš 20 bandáží, obnoví sa 10 z každého druhu jednotky. V tom istom prípade by sa pri počte bandáží 21 obnovilo 11 pálkarov a 10 sekerníkov.
    V prípade, že tvoj hrdina bude mať 40  bandáží a zaútočí so 100 šermiarmi / 100 bleskami a straty budú 60 šermiarov a 30  bleskov, budeš schopný obnoviť 20 šermiarov (33% zo strát šermiarov) / 10  bleskov (33%  zo strát bleskov). Samozrejme v tomto prípade by ti ostalo 10 bandáží nepoužitých.

  • Klietka
    Malé FAQ ohľadom klietok:
    Fungujú klietky rovnako pri dedinách hráčov ako pri neobsadených oázach?
    - Nie, pretože klietky sú určené na normálnu armádu prírody, keďže u hráčov sa jedná o jednotky na podpore, nie je možné ich chytiť.
    Ako môžem klietky použiť?
    - Stačí ak nimi vybavíš hrdinu pred útokom na oázu.
    Bude môj hrdina bojovať ak pri použití klietok cestujú s ním aj vojaci?
    - Nie. Ak má hrdina vo výbave klietky, žiadny boj neprebehne.
    Ak rozpustím zvieratá v mojej dedine, dostanem nazad klietky?
    - Nie.
    Musím živiť zvieratá ktoré som získal chytením do klietok?
    - Nie, zvieratá nespotrebovávajú tvoje obilie.
    Ktoré zvieratá budú chytené?
    - Postupuje sa po jednom z ľava do prava, ak už napravo nie sú žiadne zvieratá, začne sa znova od začiatku. Tento proces sa bude opakovať dokedy sa nepoužijú všetky klietky alebo dokedy sa neminú zvieratá v oáze.
      Príklad:
      Máš 14 klietok a v oáze sú 2 krysy, 6 pavúkov, 3 diviaky a 30 slonov.
      Dostaneš:
        1. cyklus: 1 krysu, 1 pavúka, 1 diviaka, 1 slona.
        2. cyklus: 1 krysu, 1 pavúka, 1 diviaka, 1 slona.
        3. cyklus: 1 pavúka, 1 diviaka, 1 slona. (už neostali žiadne krysy na chytenie)
        4. cyklus: 1 pavúka, 1 slona. (už neostali žiadni diviaci na chytenie)
        5. cyklus: 1 pavúka (14 klietok bolo použitých= koniec)
      Dokopy si zajal: 2 krysy, 5 pavúkov, 3 diviaky a 4 slony.

Bola tvoja otázka zodpovedaná k spokojnosti?

Ano   Neutrálny   Nie